مهر ۱۴, ۱۴۰۳

اهمیت پایبندی به ارزش‌های مشتری‌ مدارانه در صنعت هوانوردی

0

مصاحبه خبرنگار نشریه تخصصی (مرکز پژوهش‌های پیشرفته هوانوردی) با محمدرضا نادی فعال صنعت هوانوردی

موضوع : اهمیت پایبندی به ارزش‌های مشتری‌ مدارانه در صنعت هوانوردی

 

یک مدیرعامل استراتژیست ، یک شرکت را به گونه ای رهبری می کند که علاوه بر دستیابی به اهداف تجاری ، پایبندی به ارزش‌های مشتری‌مدارانه و زیست محیطی نیز ادغام شده باشد . در مصاحبه زیر، با دکتر محمدرضا گفتگو خواهیم داشت ، شخصی که تاکنون دارای مسئولیت‌های متعدد در هلدینگ های اقتصادی و پست‌های کلیدی در ایرلاین‌ها و شرکت‌های هلیکوپتری بوده است .

 

مجری : اغلب اوقات حتی در کسب‌وکارهای سنتی ، اهداف و ارزش‌های سازمانی ، و مسئولیت‌ها و هزینه‌های ناشی از آن در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند … در کنار آن چیزی که توجیه مالی خوبی دارد هندل کردن توأمان این دو مقوله است (یعنی منافع شرکت و حقوق مشتری) بنحوی که جانب هر دو را داشته باشیم . آیا می توانید در مورد اینکه چگونه و با چه منطقی این دو جزء و رکن بهم پیوسته را مدیریت می‌کنید ، صحبت کنید؟

 

دکتر محمدرضا نادی : ارزش‌های ما « ایمنی ، امنیت ، صداقت » چیزی است که در مورد آن پایبند هستیم . تکریم مخاطب و ارج نهادن به حقوق آنها تنها در صورتی کاربرد دارد که هم اعضای خدمه و هم مسافران معتقد باشند که یک ماموریت واحد دارند. خطوط هوایی، و به ویژه  ایرلاینهای ایرانی ، باید بخشی از جامعه ای باشد که ما به آن خدمت می کنیم ، زیرا مخاطب ما در آنجا زندگی می کنند ، و بنابراین ردپای برند ما در آن جامعه به عنوان آزمایش اصالت بسیار مهم است.

 

مجری : با توجه به اینکه فناوری در ارتباطات بسیار تغییر کرده است و پلتفرم‌های متنوعی در این حوزه ظهور کرده اند ، آینده این صنعت را چگونه می بینید و آیا این تکنولوژی مسئولیت پذیری ایرلاین ها را افزایش یا تغییر می دهد؟

 

نادی افزود: رسانه‌های اجتماعی به همه اجازه می‌دهند تا نظرات خود را به گونه‌ای بیان کنند که قبلاً هرگز نداشته‌اند. و برای مخاطب فرصتهای رقابتی و حق انتخاب بیشتری فراهم می‌سازند . و این تحول بزرگ و ارزنده ایست . این پدیده منجر به مسئولیت‌پذیری برندها برای حفظ ارزشهای شرکتی و اجتماعی شده ، زیرا احساس می‌کنند که برای حفظ بقا در بازار و همچنین خارج نشدن از گردونه جامعه هدف باید به روز و پاسخگو باشند . امروز اوضاع متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که مسافران در حال چک کردن تابلوها هستند، اگر احساس کنند که دیگر خیلی طولانی شده ، می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی آنرا وایرال و به دنیا منعکس کنند . و هر تجربه ای که او کسب کند ، میتواند بعنوان یک ابزار تبلیغاتی از نوع مثبت یا منفی واقع شود ، همچنین وقتی بعنوان یک مدیر پاسخگو با آنها صحبت می کنید، و آنها با گوشی هوشمند از شما فیلم می گیرند و می گویند: “من این را در رسانه های مجازی قرار می دهم.”

 

وی افزود : با سوشال مدیا می توان یک داد و ستد کرد. موارد متعددی وجود دارد که قادر است روی کیفیت پرواز و خاطره خوشایند سفر در ذهن مشتری اثرگذار باشد و لازم است که هر مدیری آن مسائل را مدنظر داشته باشد و با مطالعات منظم و گذراندن دوره‌های آموزشی جدید در راستای بروزرسانی معلومات خویش بکوشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *